dimecres, 18 de març del 2009


Des de l’agrupació Municipal del PSPV-PSOE de Muro, destaquem què les modificacions que volen fer-se en la Llei de l’avortament, s'han de tenir en compte dos assumptes importants: garantir què totes les dones tinguen el mateix accés a esta prestació sanitària, per tant que siga una prestació que estiga reconeguda i regulada pel Servei Nacional de Salut i procurar la segurat jurídica a les dones i als metges que realitzen els avortaments.
Som conscients, que és un decisió personal i molt íntima, i s’ha de donar el màxim recolzament, la màxima informació, i la màxima protecció, per a què la dona pugui prendre la decisió d’avortament amb totes les garanties per a la seua salut mental i corporal, i amb totes les garanties legals, per a ella i per al personal sanitari que l'assistisca.
S'ha de tindre també en compte, què és molt important que les CCAA, què tenen les competències trasferides d'Educació, potencien, i en alguns cassos milloren, les assignatures d'Educació sexual, per tal de donar als joves millors coneixements dels anticonceptius i evitar així embarassos no desitjats.
Volem manifestar el nostre desacord amb la campanya què ha posat en marxa la Conferència Episcopal en contra d'aquesta reforma de la Llei de l'Avortament, posant l'atenció només sobre un punt i deixant de banda altres aspectes socials, econòmics, educatius i personals què intervenen a l'hora de prendre aquest tipus de decisions.

BOMBES DE XANGLOT

“Segons diverses ONGs, les bombes de xanglot (“Racimo” en castellà) s'han cobrat la vida de més de 100.000 persones en el món i han deixat mutilades a milions d'elles, el 98% civils i el 60% menors. Hui, Espanya ha ratificat el seu compromís d'acabar amb esta cruel pràctica que continua amenaçant la vida i la seguretat de centenars de milions persones en països com Laos, Iraq, Líban, Afganistan, Geòrgia, Sudan o República Democràtica del Congo, entre altres”, ha declarat la portaveu d'Exteriors en el Congrés i secretària de Política Internacional i Cooperació del PSOE, Elena Valenciano.
El Congrés dels Diputats ha donat hui el seu vistiplau a la Convenció sobre Municions de Xanglot, que prohibix l'ús, la producció, emmagatzemament i transferència de bombes de xanglot i establix obligacions de desminat, assistència a les víctimes i destrucció d'arsenals.
“El nostre país, que ja ha destruït per complet el seu arsenal de bombes de xanglot, reafirma el seu lideratge per mitjà de l'aprovació d'este text i es convertix en el 5t del món que ratifica la Convenció i un dels dos de la Unió Europea”, ha afegit Valenciano.

divendres, 13 de març del 2009

CRISIS ECONÓMICA


Jorge Alarte, secretario general del PSPV, aseguró ayer que las pequeñas y medianas empresas valencianas han de ser "la máxima prioridad para el Consell en la lucha contra la crisis", por lo que reclamó una revisión de la acción política del Gobierno valenciano.
Jorge Alarte, acompañado por la secretaria de Economía del partido, Cristina Moreno, se reunió ayer con la dirección de la Confederación Valenciana de Pequeñas y Medianas Empresas, encabezada por su presidente, Miguel Portal.
Alarte criticó que el Gobierno de la Generalitat siga empeñado en la misma política de los últimos 14 años, es decir, "la apuesta por el sector inmobiliario y la hipersaturación urbanística, sin darse cuenta de que las pymes sostienen nuestra economía real", añadió.

divendres, 27 de febrer del 2009

MANIFEST 8 DE MARÇ 2009

Treballant el present, assentant el futur


Un any més celebrem la commemoració del 8 de març, Dia Internacional de la Dona i, com cada any, hem de seguir la ingent tasca desenvolupada per milers i milions de dones que van contribuir amb el seu treball, esforç i en molts casos les seues vides, a La defensa del feminisme, de la Igualtat i Dels drets de les dones.

Gràcies a este gran esforç col·lectiu de les dones del passat i del present, s’han aconseguit grans avanços, però hem de ser conscients que encara queda un llarg camí per recórrer. Encara que ens hem dotat d’instruments legislatius fonamentals, l'actual situació de crisi econòmica, que perjudica tant homes com a dones, fa que els nostres esforços hagen d’anar units per a, juntes i junts, muscle amb muscle, aconseguir superar este delicat moment i aconseguir la cohesió i la justícia social, per al bé del nostre país, de la nostra comunitat i de tota la societat.

Per això, hem d’estar més vigilants, encara si és possible, no sols per a no donar passos cap arrere en els drets adquirits, sinó per a assentar els fonaments d’un nou i necessari model econòmic i social més equitatiu i més igualitari: La transformació imprescindible del nostre país ha d’incorporar necessàriament l’experiència, coneixements i valors de les dones: No podem permetre’ns perdre eixe enorme potencial.

L'actual situació de crisi econòmica ha posat en evidència la insuficiència d’un sistema en el que, a més d’altres problemes, també hi ha importants bretxes de gènere. És el moment d’assentar un nou model econòmic i social centrat en les persones i en el seu benestar. Un nou model que partisca del concepte de desenvolupament sostenible, de la igualtat real i efectiva i de la plena incorporació d’homes i dones com a element clau de productivitat i eficiència a l’afavorir la utilització de la capacitat, el talent i la formació de tota la població. Una societat moderna que es defineix com democràtica no pot prescindir ni de la capacitat ni del talent ni de la formació de la meitat de la seua població, les dones.

Per tot això, el Partit Socialista Obrer Espanyol es proposa mantindre i continuar potenciant, com a tasca ineludible de la nostra societat, les accions positives per a l’accés i manteniment de les dones en el mercat laboral, en igualtat de condicions quant a salari i qualitat en l’ocupació; la promoció de polítiques per al foment de la igualtat en l’accés als llocs de responsabilitat en les empreses i la posada en marxa de campanyes informatives i de sensibilització sobre coresponsabilitat i conciliació de la vida laboral i personal.

Però en la nostra Comunitat, la realitat és ben distinta. Si a nivell nacional, s’estan aprovant lleis que estan permetent i permetran avançar en Igualtat, ací, a la Comunitat Valenciana, el bloqueig real de lleis des del Govern autonòmic, en especial la llei de la Dependència i la paralització de l’assignatura d’Educació per a la ciutadania, entre altres, aturen l’efectivitat de la posada en marxa de les accions i valors de la Llei d'Igualtat. Per tot això es fa encara més necessària la reinvidicació dels ciutadans i ciutadanes de la Comunitat Valenciana en la defensa dels seus drets socials, utilitzant tots els mecanismes que tinguen al seu abast. Els drets existeixen, hem d’exigir que també es complisquen en la nostra Comunitat.

diumenge, 25 de gener del 2009

PER FI


Per fi, després d'un any funcionant com a gestora, ja s'ha signat la constitució de Joventuts Socialistes de Muro. Com ja hem comentat, Pedro Corredor serà el Secretari General. En l'executiva l'acompanyen Cristina Cloquell en la Secretària Administrativa, Fernando Pico com a Secretari d'Organització, i Celeste Martinez en Secretària de Comunicació.

L'acte de constitució va començar amb la intervenció de la nostra Secretària General, Elisa Genis. Després va intervindre Vicent Mascarell, que és el Secretari d'Organització de Joventuts de País, i per tancar l'acte va intervindre Pedro Corredor.
En la intervenció de Pedro Corredor va destacar el fet què, per a ell és un orgull i una gran responsabilitat tonar a posar en marxa el grup de Joventuts Socialistes a Muro, ja que des de 1939 en què van desapareixer, Muro no ha comptat amb cap altre grup de joves socialistes fins ara.

L'acte va estar recolzat pels grups de Joventuts Socialistes de Banyeres, Ibi i Alcoi, i per membres de Partit de Muro. Des d'ací donem l'enhorabona i confiant que treballant pel present siguen el futur del nostre projecte Socialista.

dijous, 22 de gener del 2009

JOVENTUTS SOCIALISTES


El dissabte 24 de gener de 2008, a les 17'30 h. al Saló de Plens de l'Ajuntament de Muro, es realitzarà l'acte de constitució de les Joventuts Socialistes de Muro. Amb aquest acte s'enceta de camí de treball i d'activitats cara al públic. Pedro Corredor serà el Secretari General de Joventuts Socialistes a Muro.

Per pertànyer al Grup de Joves Socialistes de Muro cal tenir entre 14 i 30 anys i moltes ganes de fer coses, aprendre i passar-ho bé des d'un punt de vista progressista . Pots visitar la seua pàgina en http://jsmuro.blogspots.com/.

EXECUTIVA LOCAL

En la última assemblea celebrada el passat 12 de desembre de 2008, es va elegir una nova Comissió Executiva Local. Elisa Genís seguirà com secretaria General de l’Agrupació. L’acompanyen Ana Fullana, Charo Canales, Ramon Fullana, Cristina Cloquell, Pep Baeza, Pedro Corredor, Pep Lillo i Paco Domunech.
Des de la Comissió Executiva Municipal, seguim demanant la vostra col·laboració per fer aquest projecte socialista més gran i més potent. Per tant, tota col·laboració, comentari, etc. ens interessa. Ja sabeu que la participació de tots és important per fer realitat el nostre projecte progressista pel nostre poble i per la societat en què vivim.

Per què volem seguir en la defensa i extensió dels nostres valors progressistes, solidaris i compromesos amb el món actual, volem obrir noves finestres a la participació de tothom: afiliats, simpatitzants i tots aquells que sintonitzen amb les nostres idees i vulguen aportar idees i comentaris.